S Jablkem v ruce změnil Altaïr způsob, jakým členové jeho asasínského Řádu žili svůj život, a zapsal podrobnosti do svého legendárního Kodexu, aby si je mohli přečíst další generace Řádu. Altairova vize Asasinského Řádu spočívala v tom, aby se asasíni rozšířili po celém světě a žili mezi lidmi. Během svého působení ve funkci mentora napsal mnoho knih, týkající se způsobu života asasínů. Během svých cest Altaïr posílil svůj řád, zastavil různé templářské zápletky, i neúprosný pochod Čingischána. Altaïr je předkem Desmonda Milese.
ŽIVOTOPIS
Mládí
„Altaïre, sledoval jsem, jak z tebe za tak krátkou dobu vyrostl chlapec z muže, a to mě naplňuje stejně smutkem jako pýchou.“
Altaïr Ibn-La’Ahad (1165–1257) se narodil arabskému muslimskému otci Umarovi Ibn-La’Ahadovi a jeho manželce Maud, která zemřela na komplikace během porodu. Umar byl později popraven Saladinovými vojáky, když vyšlo najevo, že se Umar účastnil mise, která měla za úkol zbavit Masyaf Saladinského obléhání.
Altaïr se tedy narodil do rodiny asasínů, přičemž jeho rozsáhlejší trénink započal krátce po otcově smrti. Hodnosti mistra asasínů dosáhl ve věku pouhých dvaceti pěti let. Byl tehdy ve své době vůbec nejmladším asasínem této hodnosti. Stalo se tomu tak poté, co v roce 1189 vtrhli do Masyafu templáři a zajali tehdejšího mentora asasínů, Al Mualima. Altaïrovi se podařilo Al Mualima osvobodit a povýšení na sebe nedalo dlouho čekat.
Honba za Jablkem Ráje
V roce 1191 Al Mualim poslal Altaïra, aby získal z jeruzalémského podsvětí poklad, tzv. Úlomek ráje, neboli Rajské Jablko, které by se měl nacházet přímo pod pozůstatky Šalomounova chrámu. Spolu s ním vyslal na cestu své další dva nejlepší asasíny – bratry Malika a Kadara Al-Sayf. Mise však skončila tragicky. Kadar přišel kvůli Altaïrovým chybám o život a Malik byl velmi zraněn. I přes své zranění se ale Malikovi podařilo Úlomek ráje získat a dopravit jej do Masyafu.
„Máš nás co učit, nebo bys nás všechny vedl ke zkáze?“
– Altaïr k Jablku Ráje, 1191
Za chování, které Altaïr na misi předvedl, jej Al Mualim zbavil hodnosti a sesadil jej zpět na příčku nováčka. Sdělil mu, že pokud chce svou hodnost mistra zpět, bude muset zabít devět mužů. Namluvil mu, že oni muži jsou tyrani, kteří ohrožují život lidí ve městech. Altaïr se tedy vydal zabíjet, přičemž pokaždé, když zbavil svět jednoho z cílů, stoupalo to na jeho hodnosti. Altaïrův poslední cíl byl Robert De Sablé, který Altaïrovi řekl, že Al Mualim je zrádce, což už sám Altaïr tušil.
„O schématech nic nevíš. Jsi jen loutka. Zradil tě, chlapče, stejně jako zradil mě.“
– Robert De Sablé Altaïrovi
Prozření
Altaïr spěchal zpět do Masyafu, načež se po jeho příchodu nestačil divit. Al Mualim s pomocí Úlomku ráje ovládal skoro celé město, krom pár asasínů, kterým se podařilo zachovat si vlastní rozum. Jedním z nich byl Malik, který pomohl Altaïrovi dostat se do věže za Al Mualimem. Následovala slovní průtrž, v rámci které Al Mualim přiznal, že všechny lidi, které Altaïr zabil, byli ve skutečnosti Al Mualimovi dávní přátelé, ale jelikož se s nimi nechtěl dělit o moc Úlomku ráje, tak je prostřednictvím Altaïra nechal zabít. Poté došlo k souboji. I přes to, že Al Mualim využíval moci Úlomku, díky kterému mohl vytvořit iluze, které bojovali proti Altaïrovi, se Altaïrovi podařilo Al Mualima nakonec přemoct. Al Mualim se ještě z posledních sil Altaïrovi vysmál a řekl mu, že Úlomek ráje je pro lidstvo velmi nebezpečný a ani on sám jej určitě nezvládne zničit. Následně zemřel. Altaïr jeho tělo nechal spálit na hranici, i když se tahle volba mnohým asasínům nelíbila. Altaïr takto činil z důvodu, aby se ujistil, že je to skutečně Al Mualim a ne jen jeden z jeho dvojníků, stvořených Úlomkem ráje.
„Takže… student se vrací. Nikdy jsem nebyl tím, kdo by jen běžel… Nikdy jsem nebyl tím, kdo by poslouchal….“
– Al Mualim Altaïrovi
Po smrti zkaženého mentora se asasíni a občané Masyafu vrátili zpět do svého původního stavu života. Našlo se však mnoho asasínů, odmítli přijmout fakt o tom, co Al Mualimovu udělal a vzbouřili se proti Altaïrovi. Dlouholetý rival Altaïra, Abbas Sofian, shodil Altaïra z útesu a vzal si Jablko. Avšak Abbás byl poté Jablkem ohromen, prozřel a vzdal se Altaïrovi. Později, někdy před rokem 1227, Abbas uskutečnil státní převrat a převzal Řád. Altaïr poté uprchl z města a vstoupil do dobrovolného exilu.
Návrat mistra
O dvě desetiletí později, v roce 1247, se Altaïr vrátil zpět do Masyafu s úmyslem shromáždit spojence a svrhnout Abbáse. Dokázal rekrutovat čtyři asasíny, kteří sdíleli jeho nechuť k Abbásovi. Vyzbrojen svými novými spojenci se Altaïr pohyboval městem, eliminoval zkažené asasinské kapitány a nakonec se dostal až k pevnosti, kde se setkal s Abbásem, kterého po krátké potyčce zabil svou novou skrytou zbraní. Se smrtí Abbase získal Altaïr titul Mentor levantských vrahů.
Rozšíření Řádu a smrt Altaïra
O deset let později, v roce 1257 Altaïr začal stavět knihovnu pod pevností v Masyafu, kde uložil tisíce knih obsahujících znalosti Jablka Ráje. Použil pět pečetí, které zaznamenal, když pobýval v Alamutu, které sloužily jako klíče pro uzamčení této knihovny. V tento rok také navštívili pevnost bratři Niccolò a Maffeo Polo, kteří byli pozváni na popud Altairového nejstaršího syna Darima. Oba muži byli zvoleni k tomu, aby diskutovali s Altaïrem o rozšířili Bratrstva asasínů v jejich vlasti, tedy v Itálii. Tomu však Altaïr nebyl zezačátku příliš nakloněn. Během šestiměsíčního pobytu bratrů Pólových byl Masyaf znovu obléhán, tentokrát mongoly, kteří se snažili pomstít smrt svého vůdce Čingischána. Ačkoli po bitvě mezi asasíny a mongoly moc členů Řádu asasínů nezbylo, ale jejich zbývající počet udržoval mongoly v šachu dostatečně dlouho na to, aby bratři Pólové mohli uniknout z Masyafu. Než bratři Polo odešli, Altaïr odkázal Niccolovi svůj osobní deník, pět klíčů od své knihovny a mnoho svých knihovnických děl. Zbytek knih uložil do knihovny v Alexandrii. Bezprostředně po obléhání Altaïr nařídil, aby se zbytek Bratrstva rozšířil do celého světa, čímž se účinně ukončila vláda asasínů v Masyafu. Následně se rozloučil se svým synem Darimem a požádal jej, aby žil pokojně a dobře se svou rodinou. Pak vkročil do své knihovny, kde se zamkl a ukryl zde Jablko Ráje. Poté vtiskl vzpomínku na rozloučení s Darimem do své poslední šesté pečeti. Jakmile tak učinil, Altaïr se usadil doprostřed knihovny na židli a ve věku 92 let pokojně zemřel.
„Buďte v bezpečí a ve střehu.“
„Stejně tak, Mistře. Postarej se o sebe.“
„Zvážím to.“
– Poslední slova Altaïra a Niccolá Pola, 1257
Pokračování legendy
Bratři Pólové kodex ztratili na cestě domů, ale všech pět klíčů se jim podařilo ukrýt všemožně po Konstantinopoli.
V roce 1269 přešel Altairův kodex do rukou Marca Pola, který jej získal od Kublajchána, tehdejšího vládce mongolské říše. Asasín Dante Alighieri jej touto dobou převážel z Benátek do Španělska, o čemž měli povědomí i templáři. Ti si najali skupinu pirátů, aby kodex získali. Danteho doprovázel jeho učedník jménem Domenico, který byl s existencí kodexu seznámen teprve nedávno. Když piráti zaútočili, Domenico rozbil Kodex a schoval ho, i když už bylo příliš pozdě na to, aby zachránil život svého pána a jeho manželky.
Domenico a jeho syn přijali jméno Auditore a postavili Vilu Auditore v Monteriggioni. Pod vilou postavili svatyni, kde uložili Altaïrovo brnění. Toto brnění později přešlo na jednoho z Domenicových potomků – asasína Ezio Auditore da Firenze. Brnění však bylo později zničeno během útoku Borgia na vilu Auditorových v roce 1500.
Ezio použil Altairův kodex ke konstrukci zbraní s pomocí Leonarda da Vinciho a vyhledal skrytý vatikánský trezor. Po porážce templářů v Římě cestoval Ezio do Masyafu, aby se dozvěděl více o Řádu, ale zjistil, že templáři pevnost zaplavili. Při cestě do Konstantinopole hledal pečetě, která po sobě Altaïr zanechal, získal přístup do knihovny v Masyafu, a nakonec komunikoval se svým a Altaïrovým společným potomkem – Desmondem Milesem.
Ačkoli Ezio dokázal najít Altairovo skryté Jablko Ráje, rozhodl se to nechat být a prohlásil, že „viděl již dost na jeden život“. Jablko bylo nakonec z knihovny odstraněno, a poté viděno až v rukou anglické královny Alžběty I. někdy v době poté, co v roce 1558 vystoupila na trůn.
V roce 2012 unesla templářská organizace Abstergo Industries Desmonda, kterého následně donutili znovu prožít genetické vzpomínky Altaïra, aby našel mapu, která odhaluje umístění jednotlivých Úlomků Ráje po celém světě. Tuto mapu Altaïr viděl po jeho konečné konfrontaci s Al Mualimem. Astergo tímto zamýšlelo prozkoumat jednotlivé Úlomky Ráje a vytvořit „Nový světový řád“.
Po svém útěku z Abstergo Industries, Desmond, trpící „Krvacejícím efektem“, znovu prožil jednu ze vzpomínek Altaïra, i když byl mimo Animus. Během vzpomínky Altaïr vyslal postavu s kapucí na vrchol nejvyšší věže katedrály v Acre, kde se odhalila jako Maria – Altaïrova žena. Desmond byl šokován, když tímto zjistil, že se jeho vědomí odděluje od Altaïra a místo toho prožívá Mariiny vzpomínky. Tímto se stal svědkem koncepce svého předka Sefa Ibn-La’Ahada (Altaïrova a Mariina syna), který dále určoval podstatu genetické paměti.
O něco později byl Desmond umístěn do Animusu 2.03 a vstoupil do komatózního stavu v naději, že se tímto napraví jeho roztříštěné podvědomí. Hledal konkrétní paměť, která by spojovala jeho, Altaïra a Ezia. Altaïrovo Jablko a Ezioovo uznání budoucnosti v knihovně Masyafu umožnili Desmondovi vstoupit do stavu synchronizace a najít s pomocí Jupitera, člena První civilizace, umístění Velkého chrámu.
VLASTNOSTI
Povaha
„Nepřijímám tvou omluvu.“
„Chápu.“
„Ne, ne. Nepřijímám tvou omluvu, protože už nejsi stejný muž, který šel se mnou do Šalomounova chrámu.“
― Malik o Altairově změně charakteru, krátce před pohřbem Majda Addina v roce 1191
Altaïr byl od mala vychováván v pevnosti Masyafu, po vzoru svého otce Umara. Stal se jedním z nejrespektovanějších a nejobávanějších asasínů v Bratrstvu, ihned po jeho vůdci Al Mualimem. Do jeho tragické mise odehrávající se v Šalamounově chrámu byl Altaïr chladným, arogantním a impulzivním člověkem, jenž byl známý svou hrdou a netrpělivou povahou. Po této misi se však značně změnil. I když cesta protkaná smrtí mnoha lidí, na kterou jej Al Mualim vyslal v rámci vykoupení se vyslal, byla z mnoha ohledů tragická, mělo to jedno velké pozitivum – Altaïrovo myšlení se začalo měnit. Stal se klidnějším, soustředěnějším a vyrovnanějším člověkem. Začal víc přemýšlet o budoucnosti Řádu. Jeho moudrost a vedení se ukázaly jako pomocné při zajišťování pokračování Asasinského Řádu.
„Všechno, co je ve mně dobré, začalo u tebe, otče.“
―Darim svému otci před odchodem z Masyaf, 1257
Dovednosti
Altaïr byl mistr zabiják, schopný mimořádných akrobatických výkonů a zběhlý v aplikaci smrtících umění. Dokázal překonat jakoukoli překážku – lidskou či terénní, vyšplhat se na nejvyšší věže, i bez náznaku strachu vyskočit z nejvyšších říms. Stejně jako ostatní asasíni byl také trénován v technikách tajného atentátu, v boji se zbraněmi a vrhání čepelí. Mezi jeho nebojové dovednosti patřilo lezení, městská akrobacie, odposlech, výslech a kapesní krádež. Měl také rozsáhlé znalosti politiky a náboženství Svaté země, což mu pomohlo lépe porozumět jeho oponentům. Podle Niccolò Pola si Altaïr ve věku 92 let udržel stejnou sílu, vytrvalost a dovednosti, jaké měl v mládí, pravděpodobně kvůli obnovenému tréninku, když získal titul Mentor.
Altaïr měl Orlí vidění, tzv. „šestý smysl“ neboli intuici, prostřednictvím které viděl skutečné záměry člověka. Díky tomuto daru měl Altaïr zvýšené intuitivní schopnosti a smysly spolu s vyostřenými bojovými schopnostmi. Díky Altairovým schopnostem se stal jedním z nejsmrtelnějších a nejzručnějších asasínů v historii Řádu a je legendární osobností i po své smrti.
Altaïr byl také vynikajícím umělcem a jeho kodex byl značně ilustrován. Nakreslil do něj plány modifikací skryté čepele, manuály k vražedným technikám, mapy a dokonce i detailní náčrt své manželky Marie lemovaný ručně kreslenými květinami.
ARZENÁL
Jako mistr zabiják měl Altaïr dlouhé bílé šaty s červenou šerpou, koženým brněním a pouzdry pro uložení své výzbroje a váčků. Jeho arzenál se skládal z dlouhého meče, krátké čepele, vrhacích nožů a iluzivní ikonické skryté čepele. V devadesáti dvou letech měl Altaïr dlouhé bílé šaty s otisky a smaragdovým pláštěm. I přes svůj věk Altaïr stále ovládal dvě skryté čepele, ačkoli neměl žádnou jinou zbraň.
MILOSTNÝ ŽIVOT
Altaïrovým prvním delším romantickým zájmem byla Adha. Jejich vztah však netrval dlouho, jelikož Adha brzy zemřela rukou templářů. Její smrt ho pohltila nenávistí a on pronásledoval a zabil všechny odpovědné za její smrt. Tyto činy mu však nepřinesly žádnou radost ani uspokojení a jeho vzpomínka na ni zůstala velmi bolestivá. Do svého Kodexu napsal, že má pocit, že již nikdy nebude pociťovat stejné city k žádné jiné ženě, avšak láska, kterou později cítil k jeho následující ženě, mu však ukázala, že se mýlil.
Jeho druhou láskou byla žena jménem Maria Thorpe. Altaïr se s ní poprvé setkal, když sloužila jako návnada pro Roberta de Sablé na pohřbu Majda Addina. Zpočátku byl zmatený jejím převlekem, ale dle hlasu ji rychle identifikoval jako ženu a okamžitě se o ni začal zajímat. Maria se pokoušela se ho zabít, a když se znovu setkali v Acre, a jejich nevraživý vztah se po nějakou dobu vůbec nezlepšil.
V průběhu svých společných cest však podporovali svůj vzájemný respekt, zvláště poté, co se Maria dozvěděla pravdu o templářských záležitostech. Zatímco Altaïr byl okouzlen Mariinými dovednostmi a hnací silou, Maria zjistila, že Altaïrovo přijetí jejích mužských vlastností je pro ni velmi osvobozující. Nakonec se vzali a měli spolu dva syny – Darima a Sefa. Maria zemřela v roce 1228.
„Když jsem byl velmi mladý, byl jsem dost pošetilý a věřil, že naše víra ukončí všechny tyto konflikty. Kéž bych tak ale měl pokoru… řekl bych si, že jsem již toho viděl dost na jeden život. Existovala by pak větší sláva, než jen bojovat za nalezení pravdy. “
―Altaïr svému synovi Darimovi během útoků mongolů na Masyaf, 1257
ZAJÍMAVOSTI
Assassin’s Creed
■ Altaïr byl v jednom z trailerů viděn s kuší, nicméně tato zbraň se do hry dostala až s Assassin’s Creed: Brotherhood!
■ V artworkách měl Altaïr rukavici pouze na levé ruce, ve hře již na obou.
■ Lucy Stillman jednou zmínila chybu se softwarem Animus 1.28, která způsobila utopení předků, což vysvětlovalo Altairovu neschopnost plavat.
Assassin’s Creed: Bloodlines
■ Ačkoliv neměl Altaïr na zádech pochvu pro svou dýku, ukládal ji tak, jako by ji tam skutečně měl.
■ V této hře si můžete povšimnout Altaïrového viditelného arabského přízvuku.
Assassin’s Creed II
■ Během Desmondovy vize pronásledování mezi Altaïrem a Marií by se Altaïr neutopil, kdyby spadl do moře obklopujícího Acreskou citadelu. Je to vysvětleno jako výsledek upgradovaného Animusu.
■ Během této vize mohl Altaïr zabít templáře pouze za pomocí svého meče a svou skrytou čepel použít pouze pro útoky ze skoku či římsy.
■ Altaïr také bojoval podobným způsobem jako Ezio a templáři na něj reagovali pouze tím, že ho odstrčili, místo aby zaútočili.
■ Altaïr, Ezio a Desmond sdíleli v této hře přesně stejnou tvář, kromě vousů, které Eziovi postupem dějství rostly.
Assassin’s Creed: Brotherhood
■ V roce 2012 mohl Desmond komunikovat se sochou Altaïra ve svatyni Monteriggioni a řekl: „Hele, wassa-matta-you, Altaïr?“ Rebecca odpověděla, že je pro něj „rasistické“ odkazovat na asasína tímto způsobem. A kdyby Desmond na sochu promluvil znovu, Rebecca by si nechala už své poznámky pro sebe.
Assassin’s Creed: Revelations
■ I když se Altaïr narodil v roce 1165, ve hře byl v roce 1191 zobrazován jako 25ti letý.
■ V této hře jako jediné jsme mohli Altaïra vidět s kapucí dole, a to během posledních okamžiků se svým synem Darimem.
■ Stejně jako u Assassin’s Creed II a Brotherhood bylo na zádech Altaïra vidět kožené pouzdro na krátkou čepel, a to navzdory skutečnosti, že příslušnou zbraň vůbec neměl.
■ Jeden z Altairových potomků, Iskender, byl mentorem egyptských vrahů v Alexandrii, zatímco Ezio byl v Konstantinopoli.
■ Ve vzpomínkách „The Mentor’s Keeper“ a „The Mentor’s Wake“ existuje chyba, díky níž se Altaïr objevil jako by byl v „novém režimu“.
■ Další chyba během těchto vzpomínek způsobí, že Altairův nízkoprofilový postoj se pomalu zastaví do vysokého profilu, když stojí na místě, i když tlačítko vysokého profilu nedržíte stisknuté.
■ Altaïrovy mentorské róby, podobné těm, které měl Al Mualim, kromě bílého a s přidáním kšiltovky a dlouhého pláště, mohl Ezio získat a nosit po dokončení Sekvence 8 s plnou synchronizací.
■ Záznam Altaïra v databázi jej nesprávně zobrazuje s prstenem na jeho levé ruce.
Assassin’s Creed: Rogue
■ V traileru na tento díl se asasín zobrazován ve videu náramně podobá Altaïrovi.
Assassin’s Creed: Unity
■ V tomto díle je Altaïr krátce zmíněn.
Ostatní
■ Altaïr je 1,83m vysoký a váží 77kg.
■ Altaïrovy róby byly k dispozici v každé hře krom Odyssey a Syndicate.
■ V AC II a Brotherhood je možné je odemknout v Uplay za 20 bodů.
■ V Revelations je bylo možné získat za předobjednávku nebo zakoupením DLC Lost Archive.
■ V AC II byly róby dostupné po dosažení plné synchronizace ve všech sekvencích DNA.
■ V Black Flag byly poskytnuty každému hráči, který měl alespoň jednu hru v odměnách a akcích v Uplay.
■ V Unity byly odemknuty po spuštění doprovodné aplikaci ke hře a po nalezení všech artefaktů v Helix Rifts. Tento požadavek byl ale odebrán po patchi 1.5.
■ V Origins lze róby zdarma zakoupit v obchodě Ubisoft Club Reward Store.
■ Altaïrovi se během her čtyřikrát změnil hlas. V první hře Assassin’s Creed měl americký přízvuk, přestože žil v 11. století. V Assassin’s Creed: Altaïr’s Chronicles zněl jeho hlas jako o něco vyšší, než hlas v prvním díle, ale přízvu zůstal zachován. Konečně arabský přízvuk získal až v Assassin’s Creed: Bloodlines a v Assassin’s Creed: Revelations.
■ Ze všech známých mentorů asasínů zastával Altaïr tuto pozici po nejdelší dobu, a to od roku 1191 do roku 1228, a poté znovu od roku 1247 do roku 1257. Je také jediným mentorem, o kterém je známo, že se této role ujal více než jednou.
■ Altaïrův meč získala společností Abstergo Industries a vystavila jej ve své madridském pobočce v roce 2016.
■ Altaïr je pojmenován po nejjasnější hvězdě v souhvězdí Aquily, známé jako „Orel“. Hvězda byla původně pojmenována podle výrazu النسر الطائر (al nesr al taïr) neboli „létající orel“. Název znamená „leták“ nebo „létající“.
■ Ibn La’Ahad (إبن لا أحد) znamená v arabštině „Syn nikoho“. Za normálních okolností by Ibn La’Ahad byl nasab (نسب) (část příjmení znázorňující buď syna pomocí Ibn nebo dceru pomocí Ibnat). Altaïr však zdědil jméno po svém otci a následně jej předal svému synovi Darimu Ibn-La’Ahadovi takovým způsobem, že příjmení nefunguje jako skutečné příjmení, ale jako laqab (لقب), čili příjmení, které má popisovat danou osobu.. V paměti „The Mentor’s Keeper“ z Assassin’s Creed: Revelations se zejména představí jednomu asasínvi jako „Altaïr, syn Umarův“. V arabštině by se to napsalo jako „Altaïr Ibn Umar“.
■ Jméno „Altaïr“ se v mnoha výslovnostech od sebe liší. V arabštině se vyslovuje „Al-ta-yer“ nebo „Al-ta-‚ir“ s jemnou výslovností „r“. Naopak Desmond vyslovil asasínovo jméno jako „Al-ta-ear“, s jasnějším „r“ na konci a tvrdším „t“. V Assassin’s Creed II to Desmond vyslovil jako „Al-tai-air“.
■ Altaïr se objevil jako hostující postava v Ubisoft’s Academy of Champions: Soccer, spolu s několika dalšími postavami, které vytvořili.
■ Altaïrovo roucho bylo možné odemknout jako skin ve hře Ubisoft Prince of Persia z roku 2008.
Altaïrovy róby bylo možné zakoupit v obchodě Alter Ego na PlayStation Home pro avatary, a to jak pro muže, tak i ženy.
■ Ve hře Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots byla Altaïrova výstroj k dispozici Soli po odemknutí znaku „Assassin“ nebo po zadání hesla.
■ Ve hře Final Fantasy XV se Altaïrovy šaty mohly odemknout pod názvem „Master Assassin’s Robes“. Aby je hráč mohl odemknout, musí absolvovat karnevalovou událost Moogle-Chocobo s časovým omezením a získat Dream Egg. Během Assassin’s Festival Event se Egg „vylíhla“ a odemkla šaty pro hlavní hrdinu Noctise.
■ Ve webkomiksu Penny Arcade Assassin’s Creed antagonista posměšně naznačil, že Al Mualim může být otcem Altaïra a možná i dalších asasínů.
■ Kostým Mii Swordfighter založený na vzhledu Altaïra se objeví jako DLC ve hře Fighting Game z roku 2018.