Bratrstvo asasínů je společenství asasínů oddané ochraně svobodné vůle lidstva. Asasíni bojují za to, abychom my, obyčejní lidé, mohli žít v poklidu a bez zásahů cizí vůle do našich životů. Bratrstvo rovněž věří, že bojují jménem těch, kteří nemají schopnosti, zdroje nebo znalosti, aby mohli mluvit proti těm, kteří zneužívají svou moc. Snaží se tak strategicky odstranit utlačovatelé a tyrany.
Bratrstvo čelí Templářům, kteří již po staletí manipulují s politickými mašineriemi, čímž ovládají masy lidí.
Před Bratrstvem existovalo společenství, jež si říkalo Skrytí. Tato skupina vznikla v Egyptě krátce před koncem vlády Ptolemaiovců. Samotné Bratrstvo, tak jak jej známe nyní, se vyvinulo ze Skrytých až 40 let př. n. l. a dodnes ovlivňuje dění ve světě.
Tři zásady a Tři ironie
Filozofie Bratrstva stojí na Třech zásadách. Jsou to:
1. Střez svou čepel od masa nevinných.
2. Skrývej se na očích.
3. Nikdy nepoškoď Bratrstvo.
Těmto zásadám se také někdy říká Krédo či Kodex asasínů. Tyto tři zásady pronikly do všech aspektů každodenního života asasínů, i do jejich boje za „mír ve všech ohledech“. Asasíni plní své povinnosti prostřednictvím politického a strategického útoku v naději, že když zabijí jednotlivce, povede to k záchraně tisíců lidí.
V základu jsou Tři zásady pouhým zdůrazněním faktu, že je třeba brát v potaz tři věci – nevinné, které okolnosti zatáhnou do machinací mocnějších lidí a tyranů; ideu klidu a míru, a to jak v celosvětovém měřítku, tak i v samotném nitru každého jednotlivého asasína; a utajení existence asasínů a Bratrstva. Kdyby se každý asasín držel těchto tří zásad, tak by se teoreticky měl umět vždy správně rozhodnout.
I když je neustále kladen důraz na to, aby se tyto tři zásady dodržovali, tak někteří členové Bratrstva dokáží přednést různé způsoby toho, jak by šlo tyto pravidla jinak interpretovat a aplikovat a jsou schopni to dokázat i na několika známých historických událostech.
Tři zásady se sice jeví jako jednoduché, ale ve skutečnosti se jedná o složitou spleť etnických dilemat, s nimiž se asasín neustále setkává. Proto se Tři zásady nemůžou brát jako jako pravidla, kterými se asasín má slepě řídit, díky čemuž vznikla ideologie asasínů, která se zakládá na zásadě, že jedna osoba nikdy nemůže znát celou objektivní pravdu o dané situaci. Asasíni by si tedy měli nejdříve o každé situaci, problému a dění získat co nejvíce informací, kolik jen dovedou. A až poté na základě těchto posbíraných informací by se měli snažit o co nejobjektivnější rozhodnutí, přičemž by neměli hledět na žádné z předchozích ani současných situací. Díky tomu se některá jejich rozhodnutí mohou jevit jako pokrytecká nebo popírající některé z dřívějších rozhodnutí. Teprve poté by však měli jednat. Bratrstvo zároveň razí heslo, že žádné pravidlo nemusí platit pro každou situaci, a tak je třeba každou situaci prozkoumat odděleně a zvolit pro ni určitý specifický postup. Jsou si vědomi toho, že řídit se pouze podle jednoho pravidla může vést k zaslepení. Bratrstvo se tudíž snaží pečlivě zvážit každou možnost a podporovat rozličnost názorů a postupů. Díky tomu všemu se asasín častokrát potýká s nesoulady mezi jeho vlastními přesvědčeními a činy. Není vůbec lehké být asasínem a následovat vlastní zákon…
Existuje ještě jeden princip, kterého se asasíni drží, ačkoliv není oficiálně uznán. Tím principem je jejich představa, že pracují v temnotě, aby mohli sloužit vyššímu dobru. Asasín by se neměl snažit vydobýt si pozornost a slávu a nemělo by mu jít ani o to porozumět, jaký je vůbec smysl úkolu, který mu byl přidělen.
Altair ve světě plného střetu mezi vlastními činy a smýšlením vytvořil pro asasíny Tři ironie. Jedná se o tři teze, které jsou důsledkem právě těch Tří zásad, které si asasíni vytvořili.
1. Snažíme se docílit míru, ovšem skrze vraždy.
2. Snažíme se otevřít mysl lidí, ale musíme sami dodržovat několik pravidel.
3. Snažíme se odhalit nebezpečí slepé víry, ale přitom ji sami praktikujeme.
Tímto Altair upozornil na to, že je život asasína založen na protikladech a jak můžeme vidět na Kodexu, asasíni ohýbají svá vlastní pravidla, aby vůbec mohli dosáhnout svých cílů, které jsou nutné pro vyšší dobro.
Pro mnoho členů Bratrstva je skutečně velmi těžké fungovat v tak paradoxním prostředí. Často jsou díky tomu s vlastním životem nespokojení a někdy dokonce pořádají povstání. Tato protichůdnost života asasínů i jejich samotného Zákona znamená, že asasín nesmí předpokládat existenci toho, že právě jeho způsob provedení daného úkolu byl ten správný. Ba naopak. Musí neustále zvažovat, zda se postavil za správnou věc, což vlastně anuluje jejich již zmíněnou představu o tom, že se nemají snažit porozumět důvodu, proč jim byl svěřen určitý úkol. Jedině takhle si ale asasín totiž být jist, že zakročil z těch správných důvodů. Tento vnitřní konflikt v asasínech přetrvává dodnes.
Rozdíl mezi asasíny a templáři
Ve světle své antipatie k autoritářství bojovali asasíni v po celé ty věky pod vlajkou osvobození za utlačované národy. Navzdory tomu nebyla v jádru jejich ambicí svoboda, nýbrž mír. Asasíni usilují o nastolení globální prosperity a harmonie, což se může zdát spíše jako utopie. V tomto sdílejí s templáři upřímnou touhu vyřešit chaos, který sužuje lidstvo, ovšem jiným způsobem. Na rozdíl od templářů, kteří odsuzují lidstvo jako nenapravitelně slabomyslné a zkažené, asasíni vkládají do lidstva víru, což vlastně tvoří jeden z jejich hlavních ideálů. V důsledku toho pohrdají představou, že zkratka k univerzálnímu míru, zejména pokud by byla v podobě globálního zotročení nebo elitářské kontroly, by mohla být vhodným řešením pro všechny neduhy společnosti. Místo toho tvrdí, že lidstvu musí být umožněno, aby se naučili toleroval sebe navzájem, i když tato cesta je pomalá a namáhavá. Takový proces templáři považují za nereálný a nemožný.
Od templářského, vysoce strukturovaného systému vedení se asasíni liší i tím, že u nich jde spíše o partyzánské bojovníky za svobodu.
Znaky a symboly asasínů
SYMBOL
Symbolem asasínů je orel. Orel je dravec s naprosto úžasným zrakem, a proto tak tvoří naprosto ideální symbol Bratrstva. Inspiraci orlem můžeme vidět jak u asasínského Skoku důvěry, tak na jejich tradiční zobákovité kápi, či na erbu Bratrstva. Mezi orly a asasíny se nachází i spirituální vazba, která je tak silná, že se projevuje jako silné pouto mezi člověkem a tímto zvířetem. Důkazem toho jsou Bayek se svou orlicí Senou a Kassandra se svým orlem Ikarem, jenž jim věrně pomáhali. Takový vztah mezi člověkem a orlem je však velmi vzácný.
ERB
Dalším znakem asasínů je jejich erb, který je stylizovaný do písmene A a má původ ve tvaru orlí lebky. Tento tvar měl náhrdelník, který Bayek zanechal na pláži, když se Aya chystala vyrazit na cestu do Říma. Od těch dob se symbol asasínů příliš nezměnil. Různé Cechy s ním ale prováděly nejrůznější úpravy a na erbech tak můžete vidět určité kulturní rozdíly, které reflektují styl života, kterým žili daní asasíni. Tento erb nalezneme na hrobkách, praporcích a dalším vybavení asasínů. Někteří současní asasíni jej nosí v podobě šperku nebo jej mají dokonce i vytetovaný.
ZNAMENÍ NA RUCE
Na počátcích používání Skryté čepele bylo nutné aby si její majitel nechal uříznout prsteníček. Bez toho by čepel nemohla bezpečně vystřelit. V té době bylo uříznutí prstu také součástí iniciačního rituálu, ve kterém se z asasína učně stal plnohodnotný asasín. Zároveň to sloužilo jako vzpomínka na Bayekovu ztrátu prstu, když se učil zacházet se svou Skrytou čepelí získanou po Dariovi. Altair ale skrytou čepel upravil tak, aby takovou oběť už nebylo třeba podstupovat. Chtěl tak i zabránit tomu, aby asasíny někdo poznal právě podle chybějícího prstu. O několik století později použil Altairův kodex Leonardo da Vinci, aby Skrytou čepel ještě víc upravil, ale i přes to se ještě najdou i takoví asasíni, kteří uříznutí prstů rádi podstoupí. Jiní si nechávají prsteníček potetovat nebo ocejchovat, a to na znamení své oddanosti Bratrstvu.
Schopnosti a tvrdý trénink asasína
Nebylo výjimkou, že asasíni strávili celý svůj život výcvikem v zabíjení, a pokud se do Bratrstva narodili, tak již útlého věku se učili pozorovat své okolí a předpovídat situace. Bojové dovednosti jsou pro asasína zásadní a tréninky se na zaměřovaly na výcvik se zbraněmi. Nejdůležitějším aspektem výcviku asasínů však bylo utajení. Schopnost pracovat v utajení je jejich největší zbraní. Pro asasíny je zásadní to, aby byli schopni nepozorovaně dosáhnout svého cíle a poté, aby co nejrychleji dokázali splynout s davem.
Významnou součástí asasínova výcviku je naučit se pozorovat. Neznamená to však pouze něco nebo někoho pozorovat, ale znamená to, že si asasín musí všímat kontextu každé situace a během své špionáže si musí všimnout co nejvíce detailů, aby byl schopen z toho následně sesbírat co nejvíce informací, které by mu mohly být k užitku, protože jedině kvalitně informovaný asasín dokáže odvést dobrou práci.
Další důležitou schopností asasína je umění skrývat se. Je totiž důležité, aby se asasín dostal ke svému cíli nepozorovaně, vypořádal se s ním, a poté zase zmizel v davu. Toto je základem toho „umět“ být asasín. Jako učedníci se asasíni zkouší „skrývat se na očích“, dále se učí rychle a účinně pohybovat davem lidí a napodobovat způsob chování skupin lidí, aby se mezi nimi uměli pak věrohodně skrýt. Asasíni musí být mistři splynutí.
Dále se učenci učí skrývat se ve stínech a hledat nedostupné cesty skrz střechy a budovy. S tím souvisí technika volného běhu, která patří k technice, bez niž by se asasíni v terénu neobešli. Jde o akrobatický pohyb, při kterém se jedinec pohybuje plynule městskou zástavbou a jejími překážkami či krajinou, což je vlastně raná forma parkouru. Při tomto běhu je třeba zdolávat vertikální překážky, jako jsou zdi. Populace tento způsob pohybu v minulosti považovala za absurdní, avšak asasínům to umožňovalo dosáhnout oblastí, které nejsou jinak přístupné. Volný běh jim poskytuje významnou výhodu oproti téměř všem jejich nepřátelům a městským strážným a je využíván k rychlému a efektivnímu překonání přeplněného městského prostředí, díky čemuž je tato dovednost pro asasíny opravdovou nezbytností.
Dále musí asasín ovládat skok do dálky i do výšky, potápět se, dělat kotrmelce, které slouží jako prevence proti zranění při pádu, zhoupnout se z překážky na překážku atd. Není k tomu nutná žádná specifická výstroj, ale asasíni si během let vymysleli pár výstrojních součástek, které jim v tomto specifickém pohybu pomáhají, jako např. hákové čepele, kotvící lana s vystřelovacím mechanismem nebo biče. Tyto součástky si asasíni připevňují ke svým nátepníkům, pěstnicím nebo přímo místo Skrytých čepelích.
Učedník samozřejmě prochází i výcvikem a tréninkem se zbraněmi. Zde si můžeme všimnout, že se asasíni nechali inspirovat u svých předchůdců – Bayeka a Ayi, alespoň co se týče způsobu pohybu. Jinak Bratrstvo nemá žádný charakteristický styl boje. Až na použití Skryté čepele, jenž je pro asasíny typickou zbraní. Krom tohoto každý asasín užívá především toho, pro co má vlohy, což často souvisí s tím, z jaké kultury pochází. Například osmanští asasíni dávali přednost boji se zakřivenými dýkami, zatímco čínští asasíni byli cvičeni ve wushu. Nicméně existují určitá pevně stanovená forma fyzického cvičení. Dřív bylo možné, aby si asasíni trénovali boj všichni spolu ve skupinách, nyní k tomu však už bohužel není prostor a mnoho nováčků se učí od svých osobních mentorů a kolegů v týmech. Není výjimkou, že častokrát přímo v akci.
Bojovým výcvikem ale neprochází každý asasín. Všichni sice mají základní trénink na fyzickou zátěž a učí se sebeobraně, ale vzhledem k tomu, že se mezi asasíny najdou i jedinci, kteří jsou obsazováni na určité specifické funkce, jako je výzkum, špionáž nebo inženýrství, tak je jasné, že zrovna tito asasíni nepotřebují kdo ví jak důsledný výcvik v boji se zbraněmi…
Asasínovi dnešní doby se hodí znalosti z mnoha oblastí a Bratrstvo podporuje každého adepta, aby se věnoval právě tomu, co mu nejvíce jde a co ho nejvíce zajímá, když je to něco, čím by mohl organizace prospět. Asasín se tedy klidně může věnovat studii historie či inženýství, hackovat nebo se věnovat zmíněnému boji.
Dovednosti asasína
Kořeny Bratrstva se nachází u míšenecké rasy. Ta vznikla křížením rasy Předchůdců a lidí. Díky své DNA mohou dnešní asasíni využívat některých zděděných dovedností, pokud mají dostatek DNA pocházející z rasy Předchůdců.
ORLÍ ZRAK
Typickou dovedností je Orlí zrak, čili šestý smysl, který je v lidské DNA zakořeněný díky genetickým úpravám Předchůdců a částečnému křížení těchto rasy Předchůdců s lidskou rasou. Orlí zrak umožňuje asasínovi, aby vnímal, co za význam pro něj mají lidé a věci v jeho viditelném okolí. Orlí zrak dokáže zachytit znaky, barvy, slova, ale i jednotlivé aury. Způsob a intenzita vnímání záleží na tom, jak moc je tomu jedinec způsobilý a jaký druh tohoto vnímání podvědomě upřednostňuje. Někteří členové Bratrstva dokáží toto používat k odhalení tajných chodeb, rozeznávání iluzí od reality nebo přímo ke stopování svého cíle. Tato dovednost se bohužel ale stává mezi asasíny čím dál tím větší raritou, a to díky ředění DNA asasínů. Orlí zrak je nyní tedy poměrně neobvyklou dovedností. Většina asasínu ho už nemá. Čím větší koncentraci genů Předchůdců však jedinec má, tím je i vyšší předpoklad toho, že bude disponovat dovedností Orlího zraku.
Jelikož je Orlí zrak zakódovaný v lidské DNA, znamená to, že se jej každý člověk dokáže naučit. Vedlejším projevem Animu je Efekt prolínání, neboli Efekt spříznění, který dovede Orlí zrak probudit, což ale naopak znamená to, že ne každý, kdo dokáže používat Orlí zrak, musí být nutně asasínem.
Pokročilejší formou Orlího zraku je Orlí smysl. Tato dovednost umožňuje jedinci vnímat mnohem přesněji, jelikož se stává citlivějším pro vnímání většího množství detailů. Někteří asasíni, kteří tuto dovednost měli, dokázali dokonce vycítit i to, jaký bude další krok jejich cíle.
Odkud se vzal název Orlí zrak?
Bayek ze Síwi měl zvláštní pouto se svou orlicí Senou. Její zrak často používal ke sledování svého okolí. Podobně to měla i žoldnérka Kassandra, která k tomu využívala orla Ikara. Lo:Nhiote jednoho dne velmi překvapila svého otce Ratonhntaké:tona, když mu ukázala, že má stejnou schopnost jako právě Bayek a Kassandra. Je velice pravděpodobné, že Orlí zrak tak, jak jej známe jako dovednost asasína, jsou jistou formou této jedinečné schopnosti jejich předků.
SKOK DŮVĚRY
Dá se využít během volného běhu nebo samostatně. Asasín při něm skočí z vysoké budovy po hlavě dolů (podobně, jako vypadá skok šipka), přetočí se ve vzduchu a dopadne bez zranění do kupky sena, vody nebo jiného měkkého materiálu. Je zajímavé, že kdysi se tento skok používal pouze při iniciačním rituálu nového adepta, ale časem se z toho stal způsob, který asasíni začali využívat pro rychlý únik z nebezpečí.
Dnes tento skok umí jen málo asasínů. Patří mezi ně například Charlotte de la Cruz. Dnešní skok důvěry známe s moderními úpravami, a můžeme jej asasína vidět realizovat např. pomocí okřídleného oděvu.
Asasínské vybavení
V průběhu věků mělo Bratrstvo k dispozici mnoho zbraní. V dávných dobách neměli asasíni žádné standardní oblečení ani vybavení, ale byli známí tím, že používali kopí, jedy, luky a další podobnou výzbroj odpovídající tehdejší době.
V době vrcholného středověku považovali bílou za svou hlavní barvu a roucha se zobákovitými kápi přijali jako svůj hlavní a společný oděv. Tento věk také poznamenal vzhled Skryté čepele, zbraně typickou pro asasíny, kterou poprvé vytvořil Darius. Mezi další zbraně používané asasíny patřily meče, krátké čepele a vrhací nože. Řád zakazoval používat jed, jelikož to považoval za „zbabělý nástroj“ k zabití. Toto a mnoho dalších podobných pravidel se změnilo až pod vedením Altaira, který byl průkopníkem několika vynálezů a technik. Patřila mezi ně jedovatá čepel, skrytá zbraň a nové druhy způsobů zabití, které dramaticky změnily praktiky Řádu.
Od renesance se vybavení asasínů výrazně nezměnilo, ale byly přidány do jejich arzenálu některé zbraně. Bílé róby s kápi zůstaly, ale byly obohaceny o brnění. Ezio Auditore a další italští asasíni používali konvenčnější zbraně, jako jsou meče a nože, skryté zbraně, kuše, jedové šipky, kouřové bomby a druhou Skrytou čepel. Některé regiony také měly jedinečné zbraně, které jiní asasíni neměli, jako tomahawk nebo zakřivená dýka, což byly zbraně používané na počátku 16. století v Osmanské říši. A karibští asasíni vůbec nepoužívali standardní oděv typický pro asasíny. V rámci mentorství Sikha Jayadeepa Mira přijalo britské Bratrstvo taktiku strachu vyvinutou indickým Bratrstvem, a začalo tak využívat taktiku strachu, vyvolaného pomocí halucinogenů a dýmovnic. Vystrašením nepřátel z bitvy se indičtí a britští zabijáci mohli v mnoha situacích vyhnout tomu, aby museli zabíjet, čímž zmírnili ztráty na životech.
V moderní době asasíni následovali zbytek společnosti do nové éry. Jak technologie postupovala, ruční zbraně se staly zastaralostmi a začaly převládat počítače, na jejichž použití se specializovali asasíni jako Rebecca Craneová a Hannah Muellerová. Zatímco Desmonda Milese držela společnost Abstergo Industries v jejich římském zařízení, malá skupina asasínů se ho pokusila zachránit dokonce pomocí automatických zbraní.
Odkud se asasíni vzali?
To je otázka, kterou si pokládá asi mnoho z vás. Vznik Bratrstva je rozsáhlou kapitolou, jelikož kořeny asasínů vznikly již několik tisíc let př. n. l. u civilizace, jenže si říká Předchůdci a jenž zde na Zemi byli ještě daleko dříve než my, lidé. Dále můžeme stopy původních asasínů nalézt v době starého Řecka a Egypta, kde žili lidé podobného smýšlení jako dnešní asasíni. A právě to, co později vložilo základy do Bratrstva asasínů, najdeme v již zmíněné staroegyptské době, ve které vznikla organizace, říkající si Skrytí. Z nich se posléze vyvinulo Bratrstvo asasínů tak, jak je známe ze středověkých dob, ale i dnešní moderní doby.